Türkiye’nin İlk Hidrojen Otobüsü Gaziantep Yollarında!
GAZİANTEP Büyükşehir Belediyesi, Karsan’ın ürettiği Türkiye’nin ilk hidrojenli otobüsü için tanıtım programı düzenledi. Sunumun ardından hidrojen otobüsüyle Gaziantep sokaklarında tur atıldı.
EBRD tarafından “Yeşil Şehir” ilan edilen Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, yenilenebilir enerji yatırımlarına devam ediyor. Ekosistemin korunması ve gelecek nesillere temiz bir şekilde aktarılması amacıyla, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’nin ilk hidrojenli otobüsünü toplu ulaşımda kullanmaya hazırlanıyor.
İstasyon Meydanı’nda gerçekleştirilen tanıtımda, Karsan’ın ürettiği yerli ve milli, sıfır emisyonlu, çevre dostu hidrojenle çalışan otobüsler, tek depoda 500 kilometre yol kat ederken yüksek yolcu kapasitesi ve konforuyla öne çıkıyor. Hidrojen otobüsleri diğer araçlardan farklı olarak atık olarak egzozdan su buharını uzaklaştırarak ulaşımdan kaynaklanan sera gazı emisyonlarını azaltmayı hedefliyor.
Yakıt için gerekli enerji güneş enerjisinden sağlanacak.
Sudaki hidrojeni ayrıştırıp yakıt olarak kullanacak otobüsler aynı zamanda kendi kendini de şarj edebilecek. Büyükşehir Belediyesi, hidrojen yakıtı elde etmek için kullandığı enerjiyi kurduğu güneş enerjisi santrallerinden karşılayacak. Büyükşehir Belediyesi ayrıca hidrojen yakıtının üretilmesi ve depolanmasına yönelik tesis çalışmalarını da tamamlayacak.
Şahin: Egzozdan kirletici maddeler değil, sadece su buharı çıkıyor
Tanıtım programında konuşan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, bir hayalin daha gerçekleştiğini söyleyerek, başta Karsan olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederek şunları söyledi:
“Hidrojen otobüsünün değeri büyüktür. Küresel ısınma en üst seviyede ve özellikle iklim değişikliği dünyanın en büyük gündemi. Türkiye’de bu sorunun çözümü konusunda büyük bir irade var. Kanunların uygulanması tamamen meseledir. Belediyenin ve belediyedeki paydaşlarımızın vizyonu.Hidrojen otobüsünden ilk bahsettiğimizde insanlar anlamadı.Avrupa hidrojen otobüsüne geçiyordu.Biz de hemen gidip yerinde inceledik.Kardeş şehirlerimiz Duisburg ve Köln’e gittik. İşin Ar-Ge kısmını inceledik. Güneş enerjisi depolanamaz ama hidrojen depolanabilir. Bu nedenle akaryakıtı bir an önce çeşitlendirmemiz gerekiyor. Suyu ayrıştırılarak yakıt olarak kullanılıyor. Otobüsler 500 kilometre yol kat ediyor Tank başına ve egzozdan kirletici maddeler değil, yalnızca su buharı çıkıyor.”
Yerli ve milli bir üretim varsa tercihimiz her zaman bu yöndedir.
EBRD’nin “Yeşil Şehir”i ve OECD’nin “Şampiyon Şehir”i olarak sürekli yenilenmenin gerekliliğini vurgulayarak konuşmasına devam eden Başkan Fatma Şahin, sözlerini şöyle tamamladı:
“Akıllı ve yeşil ulaşım için üzerimize düşen tüm görevleri yerine getiriyoruz. Yenilenebilir enerji kullanmaya başladığımızda kullanım oranları arttıkça maliyetler de düşüyor. Karsan bizim yerli ve milli üreticimiz. Kendi insan gücümüz, beynimiz çalışıyor. Dolayısıyla yerli ve milli varsa, üretimde tercihimiz her zaman bu yöndedir.” . Bu şehir yeşil ve akıllı bir şehir. Yeşil ve akıllı ulaşım konusunda her türlü desteği sağlayacağız. Kendimizi yenilememiz ve dünyaya uyum sağlamamız gerekiyor. Gelecek nesillere ve nesillere yaşanabilir bir dünya yaratmalı, ortak vatanımız olan gezegenimizi temiz tutmalıyız. Hidrojenli otobüslerle Yeşil Şehir Gaziantep hedefine daha hızlı ulaşacağız.”
Başbey: Gaziantep Özellikle Yeşil Dönüşümde Öne Çıkan Bir Şehir
Karsan CEO’su Okan Başbey, konuşmasında bugün düzenlenen tanıtım programından büyük gurur ve mutluluk duyduklarını belirterek, şu ifadeleri kullandı:
“Gaziantep, ülkemizin en ön sıralarında yer alan ve özellikle yeşil dönüşüm konusunda öncü bir şehir. Bunu burada çok net görüyoruz. Bu lansmanı burada yapıyor olmak bizim için büyük bir gurur. Türkiye’de ilk defa, Hidrojen yakıtlı otobüsü Gaziantep’te görücüye çıkarıyoruz. Hidrojen yakıtlı otobüsü sizlere tanıtmaktan büyük gurur duyuyoruz.”